Gissa position

Mitt bidrag så här en lördagkväll är Gorsačohkka fotad från norra sidan Kårsavagge nära stugan.

Men helt säker är jag inte. Om det kan verifieras av gåtans upphovsman/kvinna eller någon annan så får denne gärna lägga upp en ny bild ty jag får inte tillgång till mitt bildarkiv på ett bra tag.

Ok, då testar jag med en bild från en fantastisk uteservering :)

Var är vi? Och vad heter vattnet som kan skymta nedanför fjällen?
Trots att fokus ligger på Trangiat, så misstänker jag att många av er ändå kan känna igen utsikten.

Bilagor

• jamt.jpg
    jamt.jpg
    274.3 KB · Visningar: 332

Aktuellt

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

Skidbranschens kamp mot klockan – hållbarhetsarbetet skalas upp

Skidbranschen är hotad av klimatförändringarna. Nu vill de agera – tillsammans. Utsidan rapporterar från branschmässan Prowinter i Bolzano, Italien.
Då tar jag mig friheten!

Vacker men myggtät morgon. Frugan spejandes ut mot evigheten. På vilken plats hade vi tältet denna natt? :)

Bilagor

• _MG_3726___.jpg
    _MG_3726___.jpg
    36.2 KB · Visningar: 392

avslutad210712

Gäst
Ser kanske inte riktigt rätt ut men för att få i gång gissande så strax norr om Tjäktjastugan

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.