Gissa position

avslutat 73229

Avslutat
Både Sauvakavelija och Thureb har varit och nosat i rätt område. Det var tydligen inte helt lätt så jag kan avslöja det rätta svaret. Det är Bálatjåhkkå, ett 908 m högt lågfjäll i Pärlälvens fjällurskogs naturreservat (därav ledtråden till flodpärlmusslan). Sjön i förgrunden har grov harr (och gädda). Bilden tagen på väg upp till Buollemoajvve. Fint område med väldigt få besökare.

Aktuellt

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

Skidbranschens kamp mot klockan – hållbarhetsarbetet skalas upp

Skidbranschen är hotad av klimatförändringarna. Nu vill de agera – tillsammans. Utsidan rapporterar från branschmässan Prowinter i Bolzano, Italien.
Aha, nu ser jag att det finns två Hárrevárddo i Pärlälvens naturreservat (om jag lyckas läsa kartan rätt). Ett strax söder om Tjåmotis också. Kanske därför du inte fick fler gissningar mot slutet. Jag vet inte vilket Sauvakavelija menade, men det verkar ändå som om Thure var närmast med sin gissning på Jarre. Kanske Thure bjuder på en ny bild?

Aha, nu ser jag att det finns två Hárrevárddo i Pärlälvens naturreservat (om jag lyckas läsa kartan rätt). Ett strax söder om Tjåmotis också. Kanske därför du inte fick fler gissningar mot slutet. Jag vet inte vilket Sauvakavelija menade, men det verkar ändå som om Thure var närmast med sin gissning på Jarre. Kanske Thure bjuder på en ny bild?

Javisst, jag var ute och cyklade :), menade nämligen den nordligare Harrevarddo. Thure får gärna bjuda på nästa bild.

Nånstans i Sarek

Bilagor

• Screenshot_20200129-080716~2.jpg
    Screenshot_20200129-080716~2.jpg
    37 KB · Visningar: 411

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.