Gissa position

Vad ser vi?

Bilagor

• sarek 079.jpg
    sarek 079.jpg
    52.7 KB · Visningar: 316

Aktuellt

Månadens fråga: Hösten är här – vad lockar mest?

Är hösten en tid för svampplockning runt knuten – eller lockar äventyren? Vi tar pulsen på Friluftssverige hösten 2025.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

”I nivå med luften vid flerfiliga motorvägar”

Ny forskning visar att klätterskornas skosulor släpper ut riskfyllda kemikalier i luften när de nöts. Nu växer trycket på branschen att agera.

På två hjul genom Karelen: Grusvägar, bastur och möten för livet

Två irländska cyklister reser till finska Karelen för att utforska områdets “grå guld” – alla övergivna, slingrande grusvägar.
Under Ahkkas Stortopp kanske?

Känns som om det skulle kunna vara Padjelanta man ser i bakgrunden och att ni befinner er på en glaciär. Så jag får väl slå till och gissa på glaciären under Ahkkas Stortopp

/ Stefan

Känns som om det skulle kunna vara Padjelanta man ser i bakgrunden och att ni befinner er på en glaciär. Så jag får väl slå till och gissa på glaciären under Ahkkas Stortopp

/ Stefan

Bra gissning, men vi ska ganska långt söderut. Och bilden är tagen på vintern som ledtråd. Där fotografen står börjar en klätterled som nog många sett, men mig veterligen inte klättrat mer än enstaka tillfälle pga anmarchen som ytterligare ledtråd

Här är en bild på uppförsbacken som syns i första bilden, och berget, fast själva toppen syns inte

Bilagor

• FB_IMG_1574353950626.jpg
    FB_IMG_1574353950626.jpg
    55.5 KB · Visningar: 270

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips