Gissa position

Du är strax söder om Jirestugan norr om Hemavan och man ser Praahkoetjåhke i bakgrunden. Jokken är Guevtelsjokken och till höger ser man utlöparen från Tjuolantjåhka.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trail Run för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Du är strax söder om Jirestugan norr om Hemavan och man ser Praahkoetjåhke i bakgrunden. Jokken är Guevtelsjokken och till höger ser man utlöparen från Tjuolantjåhka.

Helt riktigt, förutom att det främst är Praahkoenjuenie vi ser längst bak; själva Praahkoetjåhke är om jag inte misstar mig endast halvt synligt längst till vänster bakom sluttningen på Rågkoenjuenie.

Nästa!

Javisst, ... juenie, inte tjåhke ska det vara ;) Så fel kan det bli när man stirrar på de enstaka namn på kartbilden för att få stavningen rätt.

Men nu tillbaka till vintern och dess nöjen:
Var äger denna roliga pulkaåkning rum?

Bilagor

• IMG_0094.jpg
    IMG_0094.jpg
    38.7 KB · Visningar: 352
Inte så mycket att gå på i den bilden. Storulvån var min första tanke men där är det nog inte så mkt granar som på bilden.

Ģrövelgården?

Thure

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips