Gissa position

Den led du JoBer nämner är en trevlig väg till Mårma, Årosjokk och även ut till Kungsleden. Kan verkligen rekommenderas.
Jag har ingen bra bild just nu så fältet är fritt!

Ursäkta att jag kommer med ett inlägg utan gissning eller bildgåta.

Minns det här raset norr om Viddjá från när jag gick med min far i dalen där för ca 45 år sedan.

Letade upp raset som ortofoto från lantmäteriet. Imponerande!

Thure

Bilagor

• RasViddja.jpg
    RasViddja.jpg
    62.5 KB · Visningar: 404

avslutad210712

Gäst
Ser ut som en "Norrbottensbro" men jokken är lite för bred för min gissning och du vandrar oftast för långt söderut dvs Västerbotten men

suollonuåjvjåhkå

vid pieskehaure

Aktuellt

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

Skidbranschens kamp mot klockan – hållbarhetsarbetet skalas upp

Skidbranschen är hotad av klimatförändringarna. Nu vill de agera – tillsammans. Utsidan rapporterar från branschmässan Prowinter i Bolzano, Italien.
Ursäkta att jag kommer med ett inlägg utan gissning eller bildgåta.

Minns det här raset norr om Viddjá från när jag gick med min far i dalen där för ca 45 år sedan.

Letade upp raset som ortofoto från lantmäteriet. Imponerande!

Thure

Hej!

Är det någon som har fler bilder på raset och/eller brottytan? Skulle vara intressant att få kläm på omfattningen av det hela.

Mvh Filip

Skarpsynt! Alldeles rätt att det är en Norrbottensbro, men varken Njuoraälven eller Sullonoivejokken. Jag kan ha fel men jag utgick från att "gröna bandare" följer Kungsleden. Den finns alltså efter Kungsleden.

Helt rätt! Underskattad del av Kungsleden. Man börjar vandringen i Adolfström mot Ammarnäs med en fin båttur genom Yrafdeltat, äter sen lunch på serveringen i Bäverholmen, korsar Laisälven på en bro och fortsätter uppåt mot bron över Barasjokk.
Nästa bild!

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.