Gissa position

Hm, tror jag börjar förstå hur man ska använda Google Maps för att flyga lågt över terrängen!

Här ser vi en annan topp som ligger rätt ensam i förgrunden, strax till höger om bildens mitt. Vad heter den?

Bilagor

• Foto0371.jpg
    Foto0371.jpg
    65.1 KB · Visningar: 371
Hej!

Är det inte Liddupakte (1759 m) som skymtar i bakgrunden? Högre än Stuor Ruska (1708 m).

Kanske är det möjligt, själv tror jag att det är Stuor Jierta 1543 m. Bilden är tagen från Norge nära bron vid Vuolip Coarvejavri. Har inte tillgång till mina fjällbilder nu, så vogar inte gissa på Swift bild.

Där fick vi en bra ledtråd! Kanske någon har vänligheten att ge det rätta svaret och lägga ut nästa bild!

Aktuellt

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

Skidbranschens kamp mot klockan – hållbarhetsarbetet skalas upp

Skidbranschen är hotad av klimatförändringarna. Nu vill de agera – tillsammans. Utsidan rapporterar från branschmässan Prowinter i Bolzano, Italien.
Jag tror fjället är ganska okänt för de flesta, och bara 1248 m högt. Men de höga topparna i bakgrunden är desto mer välkända.

Hm, svår bild men den ger nog ändå en del information. Jag tror mig se en väl trampad stig som kommer fram till ett vattendrag där sten och grus spolats upp längs kanten och skymmer vattenfåran. Där ligger möjligen en sommarbro som inte är på plats utan bortlyft, kanske är du ute rätt sent på hösten. Bärrisets färg talar också för detta. Om dessa tankar är riktiga går det nog att jobba vidare, eftersom det inte finns särskilt många sommarbroar i fjällen.

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.