Gissa position

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

avslutad210712

Gäst
Strax öster om de tre broarna över Vuojatätno finns det några höga sandkullar som man vandrar över. I så fall skulle du stå norr om älven och fota. Uppenbarligen står du på en vältrampad led och stolpen misstänker jag är en parkgräns vilket gör min gissning felaktig. Å andra sidan passade inte stolpen in i min förra gissning heller. Vill gärna få det till Padjelanta pga det flacka landskapet.

Strax öster om de tre broarna över Vuojatätno finns det några höga sandkullar som man vandrar över. I så fall skulle du stå norr om älven och fota. Uppenbarligen står du på en vältrampad led och stolpen misstänker jag är en parkgräns vilket gör min gissning felaktig. Å andra sidan passade inte stolpen in i min förra gissning heller. Vill gärna få det till Padjelanta pga det flacka landskapet.

Ett rejält steg närmare. Om du tar ett ungefär lika stort kliv till är du framme.

Hår har vi fortsatt några kilometer västerut och tittar bakåt igen, nu med kameran vriden lite mer åt höger.

Bilagor

• IMG_1845.jpg
    IMG_1845.jpg
    63.2 KB · Visningar: 322
Fina bilder, den senaste på Rautåive antar jag.

Här ser vi låga moln över vilken sjö?

Bilagor

• Foto0393.jpg
    Foto0393.jpg
    51.8 KB · Visningar: 295

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips