Gissa position

Nu blev jag lite ställd eftersom jag inte hittade Marsivagge på kso. Men hederlig googling gör att jag tror att Marisvagge ligger i Västerbottens län och då kan jag säga att vi skall norrut. Finns det flera Marsivagge så får jag omvärdera min ledtråd.

[ändrat]

Marsivagge inte Marisvagge
Nej, du är ju inte heller känd för att ramla omkring i Vindelfjällen så det var ett vansinnigt långskott. Med ögonbindel! :cool:

Inga förslag? Ripnils är hittils närmast. En bild från samma fina tältplats i bättre väder:

Bilagor

• 20545419_10154508851770670_1308153851439026696_o.jpg
    20545419_10154508851770670_1308153851439026696_o.jpg
    40 KB · Visningar: 401

Aktuellt

På två hjul genom Karelen: Grusvägar, bastur och möten för livet

Två irländska cyklister reser till finska Karelen för att utforska områdets “grå guld” – alla övergivna, slingrande grusvägar.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

”I nivå med luften vid flerfiliga motorvägar”

Ny forskning visar att klätterskornas skosulor släpper ut riskfyllda kemikalier i luften när de nöts. Nu växer trycket på branschen att agera.

Månadens fråga: Hösten är här – vad lockar mest?

Är hösten en tid för svampplockning runt knuten – eller lockar äventyren? Vi tar pulsen på Friluftssverige hösten 2025.

avslutad210712

Gäst
Har inte sett stenen vad jag vet. Har inte en aning om var den kan finnas. Däremot vet jag att norr om Hukejaure finns det en hel del stora stenbumlingar så jag gissar på det.

Har inte sett stenen vad jag vet. Har inte en aning om var den kan finnas. Däremot vet jag att norr om Hukejaure finns det en hel del stora stenbumlingar så jag gissar på det.

Nej, den stenen jag frågar efter ligger vid en annan sjö. Inom en dagstur från turens näst bästa vattenfallsdusch, ett fall som jag kallar Frippes Felfall:

gpmw33.jpg

Detta eftersom det inte alls är Frippes fall, eller ens i närheten, men det är Frippes "fel" att vi var där.

Duschen var näst bäst pga det var lite väl stort (fallhöjd och flöde) för att stå bevämt under, det dundrade på lite väl hårt i huvudet. Samt att det var lite svalt (men inte kallt), nästa vattenfall vi badade i var över 20 grader varmt.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips