Gissa position

Då kommer nästa bild. Också tagen på kallare årstid, att ge lite svalka i sommarvärmen 😉
Vilket fjäll?

PS: Är på resande fot, därav endast ett screenshot från Insta-kontot.

Bilagor

• 644AF16D-10F9-41B1-82FF-B3FEF416DE57.jpg
    644AF16D-10F9-41B1-82FF-B3FEF416DE57.jpg
    63.3 KB · Visningar: 421

Lästips

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Jag är snart på väg till fjälls själv, så vi får rappa på lite. ;)

Leden är namngiven och har någon timme eller så tidigare vikit av från en annan namngiven led.

Jag kan bara erinra mig fyra namngivna leder. K, N, P och D. För att få en kombination av dessa bör vi befinna oss norr om Kvikkjokk - Sulitelma. Ska vi samtidigt ha både sommar- och vinterled på kalfjället så hittar jag bara Cuhcavaggi på väg västerut, från K längs N. Den trampade stigen i bilden ser inte heller ut som K, verkar dessutom vara rätt nytrampad på det här avsnittet av den bruna färgen att döma. Men jag kan ju ha missat någon kombination..........

Du tänker rätt, men har valt fel kombination. På leden i bilden rör det sig betydligt färre vandrare än på den som lämnats.

Då blir det dags för ett vattenfall i en imponerande ravin. Var någonstans?

Bilagor

• kjhdhdfhkjv.jpg
    kjhdhdfhkjv.jpg
    66.3 KB · Visningar: 297

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips