Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan. Om du inte vill slå av annons­blockering kan du istället stödja oss genom att teckna ett Plusmedlemskap - då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!

Gissa position

Tycte att det såg ut som Bielatjåhkkå där bakom tältet. Nästa bild är också ett bakom vy av en fjälltopp, vilken?

Bilagor

• IMG_2603.jpg
    IMG_2603.jpg
    39.1 KB · Visningar: 378
Tjusig tältplats, Gihccejiekna. I Norge! Det borde hursomhelst innebära att fjället är Noajdetjåhkkå. Och halva fjället, inklusive toppen, ligger väl i Sverige...

En bra bit från Sarek men ändå tillbaka till Noajde, alltså, snygg övergång ;-)

Rätt! Det var ett gränsfall, alltså vid Nordkalottleden nära Kåbtåjaure. Att toppen ligger i Sverige kan jag bekräfta, för där upp fanns de här gula stenar en bit väster från toppen :) Nästa dag tog vi en närmare titt på Gihccejiekna. I Norge! Nästa bild?

Bilagor

• DSC01301.jpg
    DSC01301.jpg
    36.6 KB · Visningar: 316
Jag har precis flyttat (igår!) så det kommer ta ett tag innan jag kommer åt mina bilder --> jag kommer inte kunna lägga upp nån ny bildgåta.

Det är alltså fritt fram för den som är sugen!

Kan der vara Sylarna från ocant håll som syns i bakgrunden?
I så fall skulle du åka på Sylsjöns is om du befinner dig i Sverige eller Nesjoen om du tog dig friheten att låta oss gissa en plats i grannlandet.

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar

Vandra i stad och natur: Upptäck Merrell SpeedARC Matis för urban hiking

Vandring i staden – en ny livsstil Urban hiking handlar om att utforska staden till fots och upptäcka dess dolda pärlor. Det är en aktivitet som ...

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg