Gissa position

Och där har vi det rätta svaret, Suollagajåhkå! Tror att det tidigare var en sommarbro här, hittade Ulf Mjörnmarks turberättelse från 2002 med bild av bron då och den ser ut som en sommarbro. Nästa bild, var så god!

Jag tror faktiskt till och med att du har med sommarbron i bakgrunden på din första bild...

Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
Jag följer upp med en bro till:

Bilagor

• kjhlkjhlkhlkjhlkjh.jpg
    kjhlkjhlkhlkjhlkjh.jpg
    65.2 KB · Visningar: 314
Ojdå, jag trodde det var kraftledningen jag såg i bilden, men ser nu att det är brons egna linor! Jag gissar att bron är byggd enbart för tillsyn av ledningen. Här passerade jag så sent som i höstas.

Här ser vi en väl rösad led men av markslitaget att döma tycks (nästan) ingen gå här. Var är vi?

Bilagor

• Foto0311.jpg
    Foto0311.jpg
    62.6 KB · Visningar: 405

Aktuellt

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”
I nya boken Vandra i södra Småland guidar Niklas Kämpargård till 48 turer genom skogar, sjölandskap, myrar och kulturbygder.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”
Utsidans redaktör Gabriel Arthur besöker Sveriges största friluftsfestival – och får med sig viktiga insikter hem.

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.
Jag tog den här bilden dagen efter bilden på bron - mot Kroarmehkie ungefär mittemellan Atoklimpen och Arevattnet. Tycker mig se vissa likheter :cool:

Bilagor

• khghgfdtfkhjgj.jpg
    khghgfdtfkhjgj.jpg
    45.7 KB · Visningar: 370
Skoj att se, det är ju samma rösen! Lite annat ljus och förmodligen tidigt på sommaren. Det här är en underutnyttjad resurs för oss vandrare, tycker jag.

Ny bild igen!

Jag gick sträckan för bara några veckor sedan, så vyerna sitter fortfarande ganska färskt i minnet. De enda jag träffade uppe på fjället på en och en halv vecka var årets första blå-bandare på väg norrut. Annars får man vara rätt mycket ifred i de här trakterna.

Här kommer en bro-bild till:

Bilagor

• vgfjghfjkjkhg.jpg
    vgfjghfjkjkhg.jpg
    73.8 KB · Visningar: 340

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.