Gissa position

Och där har vi det rätta svaret, Suollagajåhkå! Tror att det tidigare var en sommarbro här, hittade Ulf Mjörnmarks turberättelse från 2002 med bild av bron då och den ser ut som en sommarbro. Nästa bild, var så god!

Jag tror faktiskt till och med att du har med sommarbron i bakgrunden på din första bild...

Jag följer upp med en bro till:

Bilagor

• kjhlkjhlkhlkjhlkjh.jpg
    kjhlkjhlkhlkjhlkjh.jpg
    65.2 KB · Visningar: 303
Ojdå, jag trodde det var kraftledningen jag såg i bilden, men ser nu att det är brons egna linor! Jag gissar att bron är byggd enbart för tillsyn av ledningen. Här passerade jag så sent som i höstas.

Här ser vi en väl rösad led men av markslitaget att döma tycks (nästan) ingen gå här. Var är vi?

Bilagor

• Foto0311.jpg
    Foto0311.jpg
    62.6 KB · Visningar: 391

Aktuellt

Utsidan blir mediapartner till Outdoor Festival STHLM

En stor tältkåta med många människor samlade runt
Den 23–24 maj 2026 samlas friluftsintresserade på Djurgården i Stockholm. Som Plus‑medlem kan du boka festivalens äventyrspass gratis!

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Vinn skidstavar från Akka!
Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”
I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.
Jag tog den här bilden dagen efter bilden på bron - mot Kroarmehkie ungefär mittemellan Atoklimpen och Arevattnet. Tycker mig se vissa likheter :cool:

Bilagor

• khghgfdtfkhjgj.jpg
    khghgfdtfkhjgj.jpg
    45.7 KB · Visningar: 365
Skoj att se, det är ju samma rösen! Lite annat ljus och förmodligen tidigt på sommaren. Det här är en underutnyttjad resurs för oss vandrare, tycker jag.

Ny bild igen!

Jag gick sträckan för bara några veckor sedan, så vyerna sitter fortfarande ganska färskt i minnet. De enda jag träffade uppe på fjället på en och en halv vecka var årets första blå-bandare på väg norrut. Annars får man vara rätt mycket ifred i de här trakterna.

Här kommer en bro-bild till:

Bilagor

• vgfjghfjkjkhg.jpg
    vgfjghfjkjkhg.jpg
    73.8 KB · Visningar: 323

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.