Gissa position

På Låddepakte mot Äpar, BIelatjåhkkå i förgrunden?

Peter HP

Mycket närmare, men du är på fel topp.

Då tror jag att du står på Kåtoktjåkkå.

Nej, nu gick du åt fel håll.

Får bli min gissning

/ Stefan

PS Fin utsikt :)

Men Stefan har helt rätt! I första bilden ser vi Soabbetjåhkkå och Miehttse Skoarkki (kolla nu Filip!), med Ähpar i bakgrunden. Den andra bilden behöver nog ingen vidare presentation. :)

Stuor Skoarkki må vara lite knepig att ta sig upp på - inte svår, men det är ganska lång väg att gå - men det är det värt, utsikten är makalös! Här är en panoramabild fotad västerut som ett litet smakprov.

Bilagor

• e.jpg
    e.jpg
    17.3 KB · Visningar: 437
Helt korrekt :)

Jo det var första dagen på höstens lilla paddling in i rapadeltat och vi startade mycket riktigt med att paddla så långt det gick på Tjaktjajaure

/ Stefan

Aktuellt

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

Skidbranschens kamp mot klockan – hållbarhetsarbetet skalas upp

Skidbranschen är hotad av klimatförändringarna. Nu vill de agera – tillsammans. Utsidan rapporterar från branschmässan Prowinter i Bolzano, Italien.
Hade för mig att jag läst om en paddling i dessa trakter i någon tråd..

Kul att Lillen redan är i farten:)

Var finns denna sjö?

Bilagor

• P1020552.jpg
    P1020552.jpg
    58.8 KB · Visningar: 606
Sjön borde ju vara lätt att hitta i en flygbild, men det finns ju många att välja mellan. Jag tror ändå att vi är på ganska hög höjd, rätt långt västerut och kanske i Norrbottens län. Och det är ju inget glaciärvatten. Kan vi få en ledtråd?

Sjön borde ju vara lätt att hitta i en flygbild, men det finns ju många att välja mellan. Jag tror ändå att vi är på ganska hög höjd, rätt långt västerut och kanske i Norrbottens län. Och det är ju inget glaciärvatten. Kan vi få en ledtråd?

Inte Norrbottens län, men rätt långt västerut. Fotoriktning på denna bild är NNV.

Bilagor

• P1020551.jpg
    P1020551.jpg
    41.2 KB · Visningar: 535
Står du i Sverige och tog bilden in i Norge? Tycker det ser lite ut som på Nordkalottleden längs gränsen men det ligger ju i Nordbotten län.
Mvh Veni

Står du i Sverige och tog bilden in i Norge? Tycker det ser lite ut som på Nordkalottleden längs gränsen men det ligger ju i Nordbotten län.
Mvh Veni

Ja, det kan nog likna det kanske. Det karga kommer av att bilden är tagen på ca 1450m höjd.

Norge är ett stycke härifrån men kan nog skymtas längst till vänster på bild 2.

Där skymtar även början på de vattenmassor som ska nedströms en älv.

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.