Gissa position

...Om vi vrider blicken åt vänster:

Bilagor

• 2386_liten.jpg
    2386_liten.jpg
    84.9 KB · Visningar: 339
Hej!

Det här blir ett riktigt höftskott för jag har egentligen ingen aning. Men jag fick ett infall om att vi kanske befinner oss i typ Anarisfjällen och blickar österut (bild 2 och 3). Kan det stämma månntro?

Mvh F

Inte illa att hitta direkt till Anarisfjällen som är helt riktigt! Väderstrecken stämmer däremot inte riktigt och ett lite mer precist svar vill jag ha.

Inte illa att hitta direkt till Anarisfjällen som är helt riktigt! Väderstrecken stämmer däremot inte riktigt och ett lite mer precist svar vill jag ha.

Därtill har jag bara rört mig lite i utkanterna av Anarisfjällen, men all sten vid Dörrsjön fick mig tydligen att associera rätt. Men den slutgiltiga positioneringen överlåter jag alltså till någon som faktiskt har besökt området på riktigt! :)

/ F

Dörrsjön finns runt hörnet. Inte minst med tanke på terrängen tror jag att detta är en plats som ganska få vandrare har passerat. Att ha besökt området är definitivt inget krav för att gissa, däremot kan kanske kartstudier behövas...

Aktuellt

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

Skidbranschens kamp mot klockan – hållbarhetsarbetet skalas upp

Skidbranschen är hotad av klimatförändringarna. Nu vill de agera – tillsammans. Utsidan rapporterar från branschmässan Prowinter i Bolzano, Italien.
Står du möjligen nordöst om Dörrsjön, kring markeringen 1218 på Lantmäteriets fjällkarta och blicken huvudsakligen mot syd?
En ren gissning efter en titt på kartan.

Rätt!

Står du möjligen nordöst om Dörrsjön, kring markeringen 1218 på Lantmäteriets fjällkarta och blicken huvudsakligen mot syd?
En ren gissning efter en titt på kartan.
Japp, alldeles riktigt! Jag följde den ej namngivna dalsänkan. Första två bilderna är tagna lite högre upp, ungefär i höjd med Aaresketjahke.

Bra jobbat! Stjärna i kanten även till Filip som tog oss direkt till rätt område!

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.