Gissa position

Tsåktso är ett välkänt landmärke i det flacka landskapet mellan Kiruna och Treriksröset, åtminstone för oss som har gått här! :)

Jag kan lägga upp en ny bild, kanske lämplig med tanke på den kommande årstiden. Var står jag?

Bilagor

• Fjällen april 2016 011.jpg
    Fjällen april 2016 011.jpg
    30.3 KB · Visningar: 464
Vid Storådörren?

Tycker det ser ut som jag minns utsikten från Blåfjället på väg in mot Storådörren i Lunndörrsfjällen.

/ Stefan

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.
Utan ledtrådar är nog bilden rätt svår, för ungefär så här ser det väl ut på många platser. Men vi ska leta längre norrut.

Jag kan bara hålla med dig, men vi är inte här heller.

En bra ledtråd kan vara att jag aldrig har tältat i snön. Och den ungefärliga fotoriktningen är väl ganska tydlig?

Känner mig tämligen säker på att du står uppe på Muorki strax ovanför Teusajaurestugorna och blickar söderut mot Guolbbantjåhkkå och Ráhpattjårro på andra sidan Teusadalen.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips