Gissa position

Tsåktso är ett välkänt landmärke i det flacka landskapet mellan Kiruna och Treriksröset, åtminstone för oss som har gått här! :)

Jag kan lägga upp en ny bild, kanske lämplig med tanke på den kommande årstiden. Var står jag?

Bilagor

• Fjällen april 2016 011.jpg
    Fjällen april 2016 011.jpg
    30.3 KB · Visningar: 469
Vid Storådörren?

Tycker det ser ut som jag minns utsikten från Blåfjället på väg in mot Storådörren i Lunndörrsfjällen.

/ Stefan

Utan ledtrådar är nog bilden rätt svår, för ungefär så här ser det väl ut på många platser. Men vi ska leta längre norrut.

Jag kan bara hålla med dig, men vi är inte här heller.

En bra ledtråd kan vara att jag aldrig har tältat i snön. Och den ungefärliga fotoriktningen är väl ganska tydlig?

Aktuellt

Månadens fråga: Hösten är här – vad lockar mest?

Är hösten en tid för svampplockning runt knuten – eller lockar äventyren? Vi tar pulsen på Friluftssverige hösten 2025.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

”I nivå med luften vid flerfiliga motorvägar”

Ny forskning visar att klätterskornas skosulor släpper ut riskfyllda kemikalier i luften när de nöts. Nu växer trycket på branschen att agera.

På två hjul genom Karelen: Grusvägar, bastur och möten för livet

Två irländska cyklister reser till finska Karelen för att utforska områdets “grå guld” – alla övergivna, slingrande grusvägar.
Känner mig tämligen säker på att du står uppe på Muorki strax ovanför Teusajaurestugorna och blickar söderut mot Guolbbantjåhkkå och Ráhpattjårro på andra sidan Teusadalen.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips