Gissa position

Grönt glaciärvatten med en ismassa på sluttningen ovanför. Inte helt säkert att den är utmärkt som glaciär på Fjällkartan, men troligen. Grönt gräs där du går visar att höjden inte är extrem, kanske 1100-1200 meter. Svårt, men jag försöker med att du är i Kebnekaisefjällen.

Grönt glaciärvatten med en ismassa på sluttningen ovanför. Inte helt säkert att den är utmärkt som glaciär på Fjällkartan, men troligen. Grönt gräs där du går visar att höjden inte är extrem, kanske 1100-1200 meter. Svårt, men jag försöker med att du är i Kebnekaisefjällen.

Du resonerar klokt. Ismassan syns på kartan och vi är på ca 1300 möh. Men vi är inte i Kebnekaisefjällen.

Sarek...

Då bör du vara inne i Sarek?
Och om så är fallet så tror jag att du står i Gaskavagge och vattnet ligger vid 1302 markeringen. Lullihatjarri 1586 är den till vänster i bild :)?

Aktuellt

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

Skidbranschens kamp mot klockan – hållbarhetsarbetet skalas upp

Skidbranschen är hotad av klimatförändringarna. Nu vill de agera – tillsammans. Utsidan rapporterar från branschmässan Prowinter i Bolzano, Italien.
Vi jobbar vidare. Kanske har du kommit till Ruohtes, står på västra sluttningen av Boajsátjåhkkå och tittar ner mot sjön Boajsájávrásj?

Vi jobbar vidare. Kanske har du kommit till Ruohtes, står på västra sluttningen av Boajsátjåhkkå och tittar ner mot sjön Boajsájávrásj?

Jomenvisst, bra jobbat! Vi håller på att runda Boajsátjåhkkå, rakt fram har vi nordbranten av Skárjátjåhkkå och vrider man huvudet år höger ser man mer av Boajsájávrásj.

Ny bild!

Bilagor

• bbb.jpg
    bbb.jpg
    27 KB · Visningar: 494
Bra gåta, fin bild!

Jag är off-line framöver så jag hoppas någon annan kan bidra med en ny bild att gissa på.

Jag passar på och lägga upp en bild. Var ligger denna plats? Kan tillägga att man ha bra mobilkontakt just där.
Mvh Veni

Bilagor

• 12-08-12.jpg
    12-08-12.jpg
    35.6 KB · Visningar: 473

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.