Gissa position

Ok, nu fattar jag. Bilden är förstås tagen kl. 15, inte mitt i natten, vilket förstås hade varit omöjligt med tanke på datumet!

Jag tror du står på leden ONO om Skájdevárre, som i sin tur ligger öster om Rr 249a, och tar kortet I riktning mot Gájssemierro. Sjön som syns mitt bilden har inget namn på kartan men ligger på ca 590 möh.
Mvh/Rickard

Tack, då prövar jag med en ny fråga. Vad heter dalgången?
Mvh/Rickard

Bilagor

• P1020317.jpg
    P1020317.jpg
    47.4 KB · Visningar: 324
Jag tar ett lite ovanligt grepp på gissningen och säger att du befinner dig på 800 meters höjd samt att kammen på andra sidan är på motsvarande höjd.

Aktuellt

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

Skidbranschens kamp mot klockan – hållbarhetsarbetet skalas upp

Skidbranschen är hotad av klimatförändringarna. Nu vill de agera – tillsammans. Utsidan rapporterar från branschmässan Prowinter i Bolzano, Italien.
Finns ju några dalgångar att välja på, en gissning är Ladtjovagge och att du just håller på att runda hörnet från norr via genvägen öster om (ovan) Singistugorna.

Nej, inte där heller.
Om inget rätt svar inkommer skall jag försöka hinna med att lägga upp en bild med mer information i morgon.
Med vänlig hälsning/RN

Lite längre ner i dalen och dimman börjar lätta, jämfört med den föregående bilden. Med vänlig hälsning/RN

Bilagor

• P1020321.jpg
    P1020321.jpg
    28.5 KB · Visningar: 317

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.