Gissa position

Jag tror jag postat denna med position pÄ annan del av forumet, men jaja. Var ligger bron?

1ebb906c73647a61ae5d124725a285a6.jpg

Aktuellt

Vinn ”TurskidĂ„kning” av Oskar Karlin!

Med sin nya bok vill Oskar Karlin inspirera fler att upptÀcka den svenska fjÀllvÀrlden pÄ turskidor. HÀr har du chansen att vinna boken!

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som pÄ 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slÄende vyer över havet.

PĂ„ turskidor mellan stugor – ny bok guidar till svenska fjĂ€llen

I över 30 Är har Oskar Karlin skidat mellan stugor i den svenska fjÀllvÀrlden. Nu har han samlat kunskaper, rÄd och tips i en 400 sidor tjock bok.

”NĂ€r isen ligger i skĂ€rgĂ„rden slĂ€pper jag allt”

I mitten av november lade sig de första skridskoisarna i Stockholm. Vi har pratat med Pamina Falck, kommunikationsansvarig pÄ SSSK, om sÀsongstarten.
Tycks minnas att det skulle ha varit nedanför berget Giron...Àr det hÀngbron pÄ vÀg upp frÄn Abiskojaure lÀngs Kungsleden?

Hm, en lÄng bro pÄ kalfjÀllet i Norrbotten, men inte pÄ Kungsleden. Kan det vara bron över MiellÀdno strax norr om Árasluokta?

Eller kan det vara bron över KÄrsajÄkka/Gorsajohka i östra delen av KÄrsavagge?

Korrekt!

Det eribur var inne pÄ Àr att Giron faktiskt finns pÄ bilden, bakom mitt tÀlt (Keron). Om man ska vara sÄn sÄ Àr ljusskenet till vÀnster frÄn Kiruna, sÄ det blir tretal i fjÀllripor pÄ den hÀr bilden.

Ny bild!

FĂ„ Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lĂ€stips
  • PopulĂ€ra trĂ„dar
  • Aktuella pristĂ€vlingar
  • Direkt i din inkorg

LĂ€stips