Gissa position

Det godkänner jag och visst är vi kvar i Abiskoalperna. Vi befinner oss på den lilla hyllan där Guoblavággi når fram till Gorsavággi. God mat fås mycket riktigt i Låktatjåkkastugan och däromkring har tjockan som kan lägga sig benämnts för Låktalocket.

Fram med ny bild!

Peter

Bilagor

• _DSC16984_DxOWebb_4.jpg
    _DSC16984_DxOWebb_4.jpg
    149.8 KB · Visningar: 509
Vilket naturreservat finns i mitten av bilden?

Dvs från och med skogen i dalen och bortåt.

Slänger med en bild från en sevärdhet på vägen upp till toppen övre bilden är tagen från.

Thure

Bilagor

• STA_6514.jpg
    STA_6514.jpg
    40 KB · Visningar: 487
  • IMG_6493.jpg
    IMG_6493.jpg
    87.6 KB · Visningar: 484

Lästips

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Rätt. Bilden från Salsfjället på norska sidan av Grövelsjön mot SO med Städjan i Idre till höger längst bort.

Thure

Kul att det var rätt!

Kommer inte åt mina bilder nu så jag lämnar över äran att lägga upp en ny bildgåta till den som känner sig hugad.

Dags för en ledrtåd?

Mitt i bild syns samma tältplats, från andra hållet.

Bilagor

• DSC_0345_red.jpg
    DSC_0345_red.jpg
    62.4 KB · Visningar: 283

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips