Gissa position

Då tänker jag prova med ett kanske lite annorlunda bildpussel. Ni får pusselbitar utskurna från samma bild och det gäller alltså att gissa på vad hela motivet föreställer samt även fotografens position.
39pb2.jpg
39pb1.jpg
Tänker att det ska vara svårt i början så ni får bara två pusselbitar nu. Eventuella nya ledtrådar kommer i form av fler pusselbitar så ni kommer inte att få några andra ledtrådar som vilket landskap eller liknande.

Den nedersta pusselbiten tror jag föreställer Tjakkeli.
Så då kanske fotografen står på stigen eller nedanför stigen upp mot Skierffe.

Den nedersta pusselbiten tror jag föreställer Tjakkeli.
Så då kanske fotografen står på stigen eller nedanför stigen upp mot Skierffe.
Vi kollar på resten av pusselbitarna:
39pb3.jpg39pb4.jpg39pb5.jpg
Javisst är det Tjahkelij på andra pusselbiten, position är ovanför Aktse i början på stigen mot Skirffe så det får du rätt för. Så här ser hela bilden ut:39_1.jpg
Ni är lite för duktiga i den här tråden. Trodde detta pussel skulle kunna vara ytterligare någon pusselbit...

Bra jobbat, ny bild!

Javisst är det Tjahkelij på andra pusselbiten, position är ovanför Aktse i början på stigen mot Skirffe så det får du rätt för.
Ni är lite för duktiga i den här tråden. Trodde detta pussel skulle kunna vara ytterligare någon pusselbit...

Bra jobbat, ny bild!

Oj vad roligt! :)
Mitt första försök att gissa i den här tråden.

Jag överlåter gärna postandet av ny bild till någon annan den här gången. Är förkyld och febrig just nu.

Aktuellt

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

Skidbranschens kamp mot klockan – hållbarhetsarbetet skalas upp

Skidbranschen är hotad av klimatförändringarna. Nu vill de agera – tillsammans. Utsidan rapporterar från branschmässan Prowinter i Bolzano, Italien.
Måste bara få kommentera: Sanslöst skickligt av Kilsbergarn!

Jag betraktade inledningsbilden som helt omöjlig.......

En andra bild, vinklad lite mer åt hö jmf med den första (kvälls-)bilden och tagen tidigare på dagen från längre ner.
(Visserligen ett skoterspår, men jag står på skidor.)

Bilagor

• IMG_0840.jpg
    IMG_0840.jpg
    27.4 KB · Visningar: 455
Jag tycker att bild nr 2 påminner om vinterleden mellan Abiskojaure och Unna Allakas, med fotoriktning österut. Skulle detta stämma så bör ju bild nr 1 vara tagen i trakten av U A, gissningsvis mot nordost.

Fotoriktningarna stämmer väl, men platsen ligger betydligt längre söderut.
Så här ser det ut när man tittar åt nordväst från den platsen bild 1 är tagen ungefär

Bilagor

• IMG_0792.jpg
    IMG_0792.jpg
    39.5 KB · Visningar: 453

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.