Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Jag passerade där senast 2011 och har några bilder därifrån.
Ganska lätt att "gissa" när man vet svaret.
Överlåter gärna till någon annan att lägga in nästa bild.
Här är en bild på en spektakulär dalgång som jag hade på min to-do lista sen jag fick se den för första gången 1988. Och påsken 2011 hade man till slut vädret på sin sida.
Jag tror nog inte att den var så enkel egentligen. Det här perspektivet av dalen syns bara i en väldigt smal vinkel åt VNV och den är inte lätt att ta enbart på kartrekning. För min del så råkade jag ha en bild från just denna vinkel från i somras, även om jag stod lite längre bort.
Här kommer en bild på en bro som jag inte kan minnas att vi haft i tråden förut (även om jag inser att jag troligen har fel...):
Verkar vara ett stort vattendrag. Kanske ett av de två stora källflödena till Piteälven? I så fall tror jag du är vid det västra inflödet till Alep Miehkak, där vattnet kommer från Mávasjávrre.
Verkar vara ett stort vattendrag. Kanske ett av de två stora källflödena till Piteälven? I så fall tror jag du är vid det västra inflödet till Alep Miehkak, där vattnet kommer från Mávasjávrre.
I början av sommaren 2024 så satt jag och funderade för mig själv att det vore kul med att få göra en vandring under sommaren eller hösten. Jag hade ...
Det börjar alltid med en karta. Eller i det här fallet en tumme som scrollar förbi ett foto på Instagram av ett turkosblått vatten omgett av klippor ...
2 kommentarer
Jag gjorde min första vintertur på 10 år genom Sareks södra gränstrakter mellan den 27:e mars och 5:e april. Den var tänkt att gå genom Änok, ...
5 kommentarer
Kan du verkligen se en elftedel av Sverige från Kebnekaise? Det låter imponerande – men är det sant? Jag testade påståendet, från svenska fjäll till ...