Gissa position

Tycker jag känner igen renen. Kanske står du på Bielavallda mitt i Sarek?

Nu tycker jag nog att vi var nog nära, sjön jag söker är Bierikjávrre, fotat från östra sidan med Bierikbákte åt andra hållet. Bielavallda syns bra från den här tältplatsen dock:

gpmw21.jpg

Där till höger är även inloppet/vikarna som syntes i bakgrunden bakom renen på första bilden.

Eftersom det här är hyggligt välbesökta och distinkta områden så hoppas jag ni förstår varför jag inte hade så vid bakgrund på bilderna för att få lite klurighet i frågan. Nästa bild, tack!
 
Trevlig gåta! Och ännu en halvträff från min sida. Renen har tydligen flyttat på sig.

Ny bild kommer här. Var är vi?
 

Bilagor

  • foto0208.jpg
    foto0208.jpg
    29.8 KB · Visningar: 465
Lysande Tobbe! Helt rätt. Men du kanske också gick till fots de sista 6 kilometrarna? Den obeskurna bilden hade nog alla klarat..........

Först nu ser jag spegelbilderna i vattnet av de välkända topparna i den beskurna bilden!
 

Bilagor

  • foto0208 (2).jpg
    foto0208 (2).jpg
    37.7 KB · Visningar: 448
Spegelbilderna fångade inte heller min uppmärksamhet utan det var bryggans utseende som jag gick på. Och nej, vårt sällskap tog båten.

Då blir det en ny gåta på liknande tema... Sökes: posörens position?
 

Bilagor

  • 019_liten.jpg
    019_liten.jpg
    284.8 KB · Visningar: 441
  • 022_liten.jpg
    022_liten.jpg
    204.5 KB · Visningar: 431
  • 019_z.jpg
    019_z.jpg
    198.1 KB · Visningar: 452
  • 022_z.jpg
    022_z.jpg
    197.7 KB · Visningar: 441
Nej, sökt position finns på en nordligare breddgrad än Blåhammaren och såvitt jag vet har inget fjäll i närheten namn som påminner om namnet på fågelarten...
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.