Gissa position

Tycker jag känner igen renen. Kanske står du på Bielavallda mitt i Sarek?

Nu tycker jag nog att vi var nog nära, sjön jag söker är Bierikjávrre, fotat från östra sidan med Bierikbákte åt andra hållet. Bielavallda syns bra från den här tältplatsen dock:

gpmw21.jpg

Där till höger är även inloppet/vikarna som syntes i bakgrunden bakom renen på första bilden.

Eftersom det här är hyggligt välbesökta och distinkta områden så hoppas jag ni förstår varför jag inte hade så vid bakgrund på bilderna för att få lite klurighet i frågan. Nästa bild, tack!

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trail Run för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Trevlig gåta! Och ännu en halvträff från min sida. Renen har tydligen flyttat på sig.

Ny bild kommer här. Var är vi?

Bilagor

• foto0208.jpg
    foto0208.jpg
    29.8 KB · Visningar: 519
Lysande Tobbe! Helt rätt. Men du kanske också gick till fots de sista 6 kilometrarna? Den obeskurna bilden hade nog alla klarat..........

Först nu ser jag spegelbilderna i vattnet av de välkända topparna i den beskurna bilden!

Bilagor

• foto0208 (2).jpg
    foto0208 (2).jpg
    37.7 KB · Visningar: 497
Spegelbilderna fångade inte heller min uppmärksamhet utan det var bryggans utseende som jag gick på. Och nej, vårt sällskap tog båten.

Då blir det en ny gåta på liknande tema... Sökes: posörens position?

Bilagor

• 019_liten.jpg
    019_liten.jpg
    284.8 KB · Visningar: 487
  • 022_liten.jpg
    022_liten.jpg
    204.5 KB · Visningar: 483
  • 019_z.jpg
    019_z.jpg
    198.1 KB · Visningar: 496
  • 022_z.jpg
    022_z.jpg
    197.7 KB · Visningar: 481
Nej, sökt position finns på en nordligare breddgrad än Blåhammaren och såvitt jag vet har inget fjäll i närheten namn som påminner om namnet på fågelarten...

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips