Då tar jag chansen och lägger upp en bild. Vad heter berget som fotografen befinner sig på?
Högt liggande sjö med båttrafik...
Från Visttasvarri ner mot Alisjavri?
Då tar jag chansen och lägger upp en bild. Vad heter berget som fotografen befinner sig på?
Högt liggande sjö med båttrafik...
Från Visttasvarri ner mot Alisjavri?
Kan det vara så att den mest hänförande utsikten finns bakom fotografens rygg? Tror att vi ser Stájggá bakom sjö 1022 vid Gurátjåhkkå. Tarradalen bakom fotografens rygg.
Jo, förr eller senare hade det nog kommit en...Jag misstänker att vi inte får någon ledtråd utan en gissning........
Nej, du är för långt norrut. Ca 100m uppströms föregående bild (d.v.s. bakåt) ser det i en annan riktning ut så här:Vi ser övre loppet av Luohttojåhkå.
Jetnemsälven / Gaavesjohke (oklart var exakt den byter namn...) stämmer bra. Det snöpudrade fjället är Sipmehke, bilvägen är mycket nära. Skandinaviens "Four Corners" är Rr 204 där fylkena Nordland och Nord-Trøndelag samt länen Västerbotten och Jämtland möts. Ungefärlig fotoposition: 65° 2'38.19"N, 14°19'41.57"E (här finns också ett fint litet vattenfall). Fotot är taget någon dag innan vägen stängdes för en dryg månad sedan. Ny bild!