Gissa position

Sjön

Var hittar man denna lilla sjö?

Bilagor

• IMG_0848.jpg
    IMG_0848.jpg
    56 KB · Visningar: 377
Ja, det var det ja menade. Pieskehaure och Nuortta Savllo på bilden underlättade gissningen.
Med den nya bilden är det frågan om var fotografen står?

Bilagor

• IMG_3670.jpg
    IMG_3670.jpg
    34.9 KB · Visningar: 343

Aktuellt

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

Skidbranschens kamp mot klockan – hållbarhetsarbetet skalas upp

Skidbranschen är hotad av klimatförändringarna. Nu vill de agera – tillsammans. Utsidan rapporterar från branschmässan Prowinter i Bolzano, Italien.
Knepigt hitta en sjö som stämmer med den andra bilden. Är du väster om Áhkájávrre?

Nästa inlägg blir nummer #10 000 i tråden!

Thure

Längs kammen i Pårtemassivet? Öster om Hambergs stuga men norr om topp 1803. På andra bilden borde vi se sjön Saggat och Kvikkjokk.

Det skulle vara svårt att stå norr om toppen 1803, så platsen är just toppen 1803 m. Närä nog, tycker jag. Vi vandrare längs Pårtekammen från sadeln 1425 till toppen 1805 m. Nästa bild, driatic?

Jag är också inne på Pårte, halvvägs till observatoriet. Men får se mig slagen med några minuter:) Gådogaskatjåhkkå="pyramiden" troligen..

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.