Gissa position

Har du besökt platsen? Annars borde det inte ha varit "såå" enkelt.... Jag är mycket imponerad av Utsidan besökarnas kunskaper.

Dags för en ny bild!
 
Nej, jag har inte besökt platsen, men en viss Håkan Friberg har och han har lagt en bild av sjön på Utsidan, så platsen numera hör till det kollektiva kunskapen av utsidingarna, i alla fall de som drabbats av fjällnörderi?
Då kommer nästa bild, vilken glaciär?
 

Bilagor

  • P7310033.jpg
    P7310033.jpg
    53.4 KB · Visningar: 307
Bara en kommentar till föregående bild. Jag själv råkar veta var sjön 1181 finns, men kanske inte alla vet det? Vi är alltså på norra sidan av Fierrovágge, norr om Vaimok och väster om Tarradalen i Kvikkjokkfjällen.

Min poäng är att även icke fjällnördar ska kunna ha nytta och nöje av de bilder vi gissar på. Jag tycker därför att bildens plats bör anges med angivande av någon känd referens.

Hälsn Pelle
 
Tack för kommentaret, du har en poeng där, spesiellt då sjön har ingen namn på fjällkartan. Tackar också för de geografiska referenser du angav.

Mvh Sauvakavelija
 
Det ser ut att de numrena kan leda tankarna till sidospår också. Nej, inte den glaciären. Def finns en sjö (långt) nedanför, som har flera namn på kartan.
 
Ja, Hambergs jökel är svaret. 1821 m är höjden av Axel Hambergs top i Sarek, foton är taget i Njirramjåhkås ravin mellan April- och Majtopparna. Hamberg anknytas kanske mest med Sarek. Ahkka är fjällens drottning och Borgtoppen är där vid glaciären.
Vi var alltså på Ahkkamassivet och på väg till NO toppen 2010 m via 1916 m toppen, året var 2006.
Då till nästa bild, var så god!
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.