Gissa position

Ny bild kommer här. Ber om ursäkt för kass bildkvalité...

Bilagor

• 147_besk2.jpg
    147_besk2.jpg
    206.9 KB · Visningar: 347
Liknar Storsnasen... Om jag minns rätt...

Men... Nä...Nu googlade jag, verkar inte rätt... Jämtland iallafall?

Senast ändrad:

Aktuellt

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

Skidbranschens kamp mot klockan – hållbarhetsarbetet skalas upp

Skidbranschen är hotad av klimatförändringarna. Nu vill de agera – tillsammans. Utsidan rapporterar från branschmässan Prowinter i Bolzano, Italien.
Lite utzoomning gör ju susen......

Jag tror att du går på Kungsleden norrut, har just lämnat Norra Storfjället, och ser fjället Skirjátjåhkka och där bakom skymtar Tärnasjön. Vattnet är i så fall Svärfarbäcken.

Alldeles riktigt!

Det är lite dålig upplösning på bilden men den ljusa suddiga fläcken på andra sidan om bäcken är taket på Syterstugan. Ny bild!

Här kommer en beskuren bild för att det inte ska vara för lätt. Lite grov struktur får ni på köpet. Var är vi?

Bilagor

• Fjällen 2014 007.jpg
    Fjällen 2014 007.jpg
    39.8 KB · Visningar: 491
För svårt? Eller har ni bara annat att göra kanske. Här kommer bilden i helformat.

Bilagor

• Fjällen 2014 007 (2).jpg
    Fjällen 2014 007 (2).jpg
    42.6 KB · Visningar: 428
Första känslan av den inzoomade bilden var Bielloriehppes brant fotat från någonstans ovanför Skårkistugan men vattnets fåror stämde inte alls med flygfotot. Med den utzoomade bilden som ledning säger jag istället Smuolevágge och Norra samt Västra Fierrás på andra sidan om dalgången.

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.