Gissa position

Næh, Rogen er meget længere væk end 10 mil fra Snavvavagge, som vi fik oplyst tidligere.

Jeg kan ikke rigtig få nogle af mine egne billeder til at passe 100%, men jeg tror vi er i Padjelanta ?

Eftersom vi fortfarande inte har hittat riktigt rätt vrider jag mig lite till åt vänster. Nästa bild, ytterligare lite till vänster, visar ett mer bekant fjäll.

gpmw17.jpg

Aktuellt

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

Skidbranschens kamp mot klockan – hållbarhetsarbetet skalas upp

Skidbranschen är hotad av klimatförändringarna. Nu vill de agera – tillsammans. Utsidan rapporterar från branschmässan Prowinter i Bolzano, Italien.
Dalen går i öst-västlig riktning. Nere i dalen ligger vattendelaren. Intressant är att den antagligen är felaktigt placerad på Fjällkartan - 800 meter för långt åt öster.

Bilagor

• Vattendelaren.jpg
    Vattendelaren.jpg
    54 KB · Visningar: 439
Javisst gör jag det! Jag står vid en utlöpare av Ryggåsberget där jag ser en av topparna - 1878 - om jag vänder mig lite åt höger,

Bilagor

• IMG_0247.jpg
    IMG_0247.jpg
    65.2 KB · Visningar: 430

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.