Gissa position

Bilagor

• Fjällen 2011 141 kopiera (2).jpg
    Fjällen 2011 141 kopiera (2).jpg
    48.9 KB · Visningar: 399
Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
Klart man ska gissa!

En sista (?) ledtråd kan vara det lulesamiska ordet för en liten sjö som genomflyts av ett vattendrag. Sjön har alltså inte samma namn som vattendraget...........

Helt rätt!

Jag står strax ovanför stugplatsen i Staloluokta och fotograferar mot sydväst. Längst till höger ser vi Stálojåhkås utlopp i Virihaure. Allt inom Padjelanta nationalpark.

Aktuellt

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”
I nya boken Vandra i södra Småland guidar Niklas Kämpargård till 48 turer genom skogar, sjölandskap, myrar och kulturbygder.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”
Utsidans redaktör Gabriel Arthur besöker Sveriges största friluftsfestival – och får med sig viktiga insikter hem.

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.
Jag gissade rätt en gång för lääääänge sedan utan att ladda upp efteråt så nu tar jag chansen!

Var är jag?

img-9049.jpg
[/URL][/IMG]

Stour Reiddavagge

Hmmm, finns väl många platser som ser ungefär samma ut, men för egen del kommer jag att tänka på Stour Reiddavagge. Om så är fallet är det Nallu vi ser framför oss och skidorna är på väg mot Vistasvagge.

/ Stefan

Oops

Fjället kan ses från frukostserveringen i *

Men så kom jag precis på att själva fjället ligger i olovligt område för den här tråden ...men bara lite, tänkte inte på det...

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.