Gissa position

Vi befinner oss i ett naturreservat.
Bortanför sjön i bildens mitt går det en led om än inte så vältrafikerad.
Med lite fantasi kan sjön sägas vara gillrad...

Från karta till horisont – behåll fokus med rätt sorts kontaktlinser
Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.
Jag gissar att du står vid Sarviesålggie och fotar mot Gábbie. Den högra toppen är då 1350 meter hög. Och sjön borde ju vara Feälloujávrrie. Allt inom Vindelfjällens naturreservat.

Bam!! Jag står förvisso på Tjärro men det känns som en petitess efter den där bredsidan...
Bra jobbat, Swift, scenen är din!

Nåja, med dina supersnälla ledtrådar gick det ju lätt att (nästan) lösa uppgiften. Men utan dem hade jag nog fått fundera rätt länge. Ändå har jag tältat vid den gillrade sjön. En svår men spännande bild, tycker jag.

Här kommer en bild som jag beskurit en del. Möjligen har den varit med tidigare, men tänk då på att repitition är kunskapens moder! Var står fotografen?

Bilagor

• Fjällen 2011 141 kopiera.jpg
    Fjällen 2011 141 kopiera.jpg
    115.6 KB · Visningar: 396

Aktuellt

”Vandra med hund” – ny bok vägleder till lyckade turer med fyrfota sällskap

”Vandra med hund” – ny bok vägleder till lyckade turer med fyrfota sällskap
För Karin Strandberg och Karin Wallén är det självklart att hunden ska med på vandringen. Nu har de samlat sina kunskaper i en handbok!

Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!
Ta chansen att vinna startplatser till Göteborgs största trailupplevelse och Merrells nya terränglöpsko Agility Peak 6, perfekt att springa loppet i!

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt
Inför vår- och sommarsäsongen lanserar flera svenska varumärken nyheter med låg vikt. Utsidans redaktion listar fem favoriter!
En annan ledtråd är att sjön på bilden fått sitt namn av att en jåhkå rinner genom den. Och strax intill finns en välkänd stugplats.

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.