Gissa position

Nu börjar vi närma oss, men inget av svaren är rätt. Det är inte vilken pölsa som helst jag tänker på. Det är pölsan...
 
Nu börjar vi närma oss, men inget av svaren är rätt. Det är inte vilken pölsa som helst jag tänker på. Det är pölsan...

...nu kom det. Jag har ju läst Torgny Lindgrens bok och det fanns ju en variant med kokta och malda ekorrar, hur nu den smakar...

Då är det ju Ekorrpasset och Ekorrhammaren!

Calle
 
Även om jag gillar pölsa, men med ekorrar är gränsen passerad... ;)

Ny bild kommer här, vilket fjäll ser vi?

Calle
 

Bilagor

  • IMGF_126.jpg
    IMGF_126.jpg
    86 KB · Visningar: 378
Min första tanke var Bielloriehppe eftersom jag tyckte mig se nordostkammen i bakgrunden. Nu när ett berg som är väldigt likt Låddebakte dyker upp så hävdar jag att vi ser Bielloriehppe 1570 från en punkt nära Lavnnem.
Hmmm.... det tog för lång tid att knappa in svaret på mobilen.
 
Hej,

Jag tycker mig se Siehtagas, fottat i väst-nord-västlig riktning, några hundra meter efter att man gått över bron över Visttasjohka (Väster om Vistasstugan).

Vänligen,
Rickard
 
Nu ramlade svaren in...

Det är ju Piellorieppe östkam... nu med Låddepakte i bakgrunden.. till höger..

Helt rätt!

Min första tanke var Bielloriehppe eftersom jag tyckte mig se nordostkammen i bakgrunden. Nu när ett berg som är väldigt likt Låddebakte dyker upp så hävdar jag att vi ser Bielloriehppe 1570 från en punkt nära Lavnnem.
Hmmm.... det tog för lång tid att knappa in svaret på mobilen.

Rätt svar här också! Du kanske är lika sen att knappa in på mobilen som jag är, annars hade det blivit målfoto med Anders.

Hej,

Jag tycker mig se Siehtagas, fottat i väst-nord-västlig riktning, några hundra meter efter att man gått över bron över Visttasjohka (Väster om Vistasstugan).

Vänligen,
Rickard

Nej, det var fel däremot.

Jag bifogar den slutliga ledtråden, som inte behövdes.

Calle
 

Bilagor

  • IMGF_128.jpg
    IMGF_128.jpg
    60.7 KB · Visningar: 327
Vi går vidare till en solig bild, med ett annat högt och spetsigt fjäll. Här med en härligt räfflad sida. Säkert har många både sett och gått här.:)
 

Bilagor

  • NP1.jpg
    NP1.jpg
    56.5 KB · Visningar: 317
Javisst är det Nipals, uppifrån Tjeuralako!:)

Faktiskt ett lite bortglömt fjäll mitt bland alla härliga toppar i trakterna där. Ett ovanligt fjäll många fler borde bestiga, vilket ju går utan svårighet. Är folk sugna på märkliga utsikter är nog detta platsen.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...