Gissa position
- Trådstartare avslutat-1105
- Start datum
-
- Taggar
- fjällnörderi gissa sverige
Kalle! Jag förnimmer Torneträsk och tror då att du plåtat från Abiskotrakten mot NO och fjällen på andra sidan är då Balggescohkka m.fl. svåruttalade fjäll.
Javisst är det så, vändplanen är den näst översta längs vägen som går upp mot Björnklinkåsen. Bra jobbat!Tobbe! Jag gissar på Storvätteshågna. Vändplan någonstans mellan Foskros och Nipfjället. En rå chansning baserat på ledtrådarna.
Två bildgåtor som påminner en om att vi går mot sommar. Vill inte förta den känslan, men om en 5-6 månader är det höst igen, så jag lägger in en höstbild
Calle
Minns inte vad bergknallen heter, men nog är vi mellan Nikkaluokta och båtlänningen vid Ladjojaure och blickar åt nordost!?
/ F
Visst är det den bergknallen, närmare bestämt Gármasbákti.
Calle
Var det för svårt? Jag kan ju hålla med om att det på sätt och vis är ett gränsfall.
/ F
Jamen det afgrænser det vel til Sarek, Padjelante og Stora Sjöfallet - jeg kender ikke til andre natoinalparker som ligger op til hinanden, men det er måske ikke korrekt ?
Med Venlig Hilsen
Lars Hedegaard Larsen
PS Jeg gætter på vi er i Padjelanta og kigger ind i Sarek, i nærheden af Alkavare, måske lidt syd for Alkavare ?