Gissa position

Nästan exakt fem kilometer norr om din förra bild - dvs i dalen mellan Nallo och Kugghjulskammen tittandes ner mot Vistastugan.

Stämmer bilden togs vid en kvällstur samma dag som förra bilden.
http://www.everytrail.com/view_trip.php?trip_id=2239719

dvs. uppe i högra hörnet på denna bild
9400740243_2f7c37230a_c.jpg

Med den vinkeln bör du stå på Jållevárre 1113 möh. Vi ser då Sårjåsjávrre längst bort till höger. Och Sorjostjåhkkå till vänster.

Tror Pelle

Tämligen välkända vyer, men jag tycker det är helt ok med lätta bilder också. Då får ju även vi andra en chans...........

Här kommer en vacker bro. Var är vi?

Bilagor

• foto0048.jpg
    foto0048.jpg
    95.4 KB · Visningar: 511

Aktuellt

Utsidan blir mediapartner till Outdoor Festival STHLM

Den 23–24 maj 2026 samlas friluftsintresserade på Djurgården i Stockholm. Som Plus‑medlem kan du boka festivalens äventyrspass gratis!

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.
Dåligt med gissningar........men jag kan väl börja.

Om inte kameran ljuger tältade du vid glaciärvatten långt västerut på en höjd av ca 1 000 meter. Om vi är i Sverige borde det vara i Norrbotten. Jag föreslår Duvggejåhkå, jökelälven som avvattnar Blåmannsisen väster om Virihaure.

/Pelle

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.