Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Nej, vi ska längre söderut. Typiskt för fjällområdet är att det inte är så höga fjäll (drygt 1200 m som högst), men däremot finns det djupa dalgångar så känslan är lite av högfjällsområde ändå.
Visst är vi där. Det är östra delen av Rutsdalen sedd från sjön Äcklingen och forsen ligger strax nedom Storvallen. Fjällområdet är Skäckerfjällen vilket är väl värt ett besök.
Hmm, jag uttryckte mig för svävande; det var enbart snöns former som väckte mina associationer till en karakteristisk topp (som man kan passera när man är på vandring mot, eller på hemväg från, en viss nationalpark).
Redan när jag var yngre älskade jag att vara ute. Jag visste inte särskilt mycket om ryggsäckar eller passform. Jag stoppade bara ner min utrustning ...
Vi åkte till Fulufjällets nationalpark med ett tydligt mål: att uppleva fjäll på riktigt, men på ett sätt som fungerade även med barn. Fulufjället är ...