Gissa position

Visst är det Slugga som åsyftas, det är en märklig topp, här är en bild mer up close som jag tog 2007:

640px-Slugga_2007_from_west.jpg

Rávttasjávri, inte sant?

Å jag tyckte att jag beskar den ordentligt hårt för att det skulle bli lite svårt. underskattning....

Viist är det det. Så här ser den ut obeskuren. Färgerna är gräsliga, det är från en gammal inscanning av negativ. Men det var fantastiska höstfärger vill jag minnas. Varsågod nästa.

Peter P.

Bilagor

• Rautasjaure3Webb_75.jpg
    Rautasjaure3Webb_75.jpg
    149.2 KB · Visningar: 1,145
Lite dålig fart här och dessutom försvinner jag iväg (till fjälls, som sig bör) snart, så vi får skynda på saker och ting lite.

Massivet i blickfånget har ett fantastieggande namn och vänder man sig åt vänster här är det nog många som skulle känna igen sig.

Aktuellt

Utsidan blir mediapartner till Outdoor Festival STHLM

En stor tältkåta med många människor samlade runt
Den 23–24 maj 2026 samlas friluftsintresserade på Djurgården i Stockholm. Som Plus‑medlem kan du boka festivalens äventyrspass gratis!

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Vinn skidstavar från Akka!
Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”
I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.
Ok, här kommer en vacker solbelyst fjällsida, vilken? Ett tips kan vara att bilden är tagen nära midnatt.

Foto: Lars-Bertil Nilsson

Hälsn Pelle

Bilagor

• Fjällen 2011 130.JPG
    Fjällen 2011 130.JPG
    41.1 KB · Visningar: 644

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.