Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Ok, jag inser att den kanske var alltför svår med tanke på ljuset. Den är tagen mitt i natten ett tiotal meter under Ahkka borgtopp i år. Det är taget i samma veva som den unge dansken försvann och mot området där han försvann dvs nordöst från akka borgtopp. Inte kul däruppe, hård kuling och min vattenflaska frös sig ett centimetertjockt islager. Galen ångest på vägen ner då snön frusit till skare, isyxa hade varit trevligt.
När Axel Hamberg stod nästan en mil längre bort mot sydost uppe på 1000 meter och tittade mot detta ställe skrev han:
"Anblicken av fjällen är synnerligen storslagen. En motsvarande vy finns ingenannastädes inom Sarekfjällen..."
...får ni en ny ledtråd. Branten som skymtar till vänster är vägen upp till ett fjäll där man i augusti 1976 hittade vraket efter Handley-Page HP52 Hampden TB.1 - Serial # AE436.
Redan när jag var yngre älskade jag att vara ute. Jag visste inte särskilt mycket om ryggsäckar eller passform. Jag stoppade bara ner min utrustning ...
Vi åkte till Fulufjällets nationalpark med ett tydligt mål: att uppleva fjäll på riktigt, men på ett sätt som fungerade även med barn. Fulufjället är ...