Gissa position

Ursäkta, jag glömde ju bort att Tobias har en olöst gåta liggande ute. Men jag tror du måste ge oss lite bättre ledtrådar om den ska lösas!

Hälsn Pelle

Ursäkta, jag glömde ju bort att Tobias har en olöst gåta liggande ute. Men jag tror du måste ge oss lite bättre ledtrådar om den ska lösas!

Hälsn Pelle

Ok, jag inser att den kanske var alltför svår med tanke på ljuset. Den är tagen mitt i natten ett tiotal meter under Ahkka borgtopp i år. Det är taget i samma veva som den unge dansken försvann och mot området där han försvann dvs nordöst från akka borgtopp. Inte kul däruppe, hård kuling och min vattenflaska frös sig ett centimetertjockt islager. Galen ångest på vägen ner då snön frusit till skare, isyxa hade varit trevligt.

Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
Dålig på att gissa...

...är jag. Men ni kan få en ganska svår bild. Om ni fixar den här direkt blir jag mycket imponerad. Jag lovar att ge ledtrådar snabbt.

Bilagor

• Gissa-N.jpg
    Gissa-N.jpg
    34.4 KB · Visningar: 374
När Axel Hamberg stod nästan en mil längre bort mot sydost uppe på 1000 meter och tittade mot detta ställe skrev han:
"Anblicken av fjällen är synnerligen storslagen. En motsvarande vy finns ingenannastädes inom Sarekfjällen..."

Aktuellt

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”
I nya boken Vandra i södra Småland guidar Niklas Kämpargård till 48 turer genom skogar, sjölandskap, myrar och kulturbygder.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”
Utsidans redaktör Gabriel Arthur besöker Sveriges största friluftsfestival – och får med sig viktiga insikter hem.

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.
En timme senare...

...får ni en ny ledtråd. Branten som skymtar till vänster är vägen upp till ett fjäll där man i augusti 1976 hittade vraket efter Handley-Page HP52 Hampden TB.1 - Serial # AE436.

1) Vad heter sjön?
Guossjájávrre. Plåtat från sluttningen av Allak.

2) Vad döljer sig i molnen längst bort?
Med den vinkeln bör det först vara Kallaktjåkkå och längre bort Kebnekaise som vi inte ser

Calle

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.