Gissa position

Jag gissar att det är min tur, hoppas att jag varken gör den nybörjartokenkel eller nybörjartoksvår:

IMG_1812.b.jpg
 
Vi hade en snarlik bild här för inte alltför länge sedan, så det lär gå fort. Själv passar jag för att undvika alltför mycket ping-pong... ;)
 
Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
Attans. Jag har läst igenom en bunt av tråden, men allt fastnar väl inte så bra när man mest scrollar igenom. Kanske den här smakar bättre då:

IMG_4971.b.jpg

Bilden tagen från finfin tältplats för den delen.
 
Först lyfter jag på kepsen för fullträffen på renvaktarstugan! Sanslöst skickligt!

Din första bild tror jag är övergången från Ballinvagge mot Siellavagge. Och visst har den varit med tidigare, men det är bara trevligt att se vackra fjällmotiv flera gånger! Din andra bild överlämnar jag till proffsen.

Hälsn Pelle
 
Först lyfter jag på kepsen för fullträffen på renvaktarstugan! Sanslöst skickligt!

Din första bild tror jag är övergången från Ballinvagge mot Siellavagge. Och visst har den varit med tidigare, men det är bara trevligt att se vackra fjällmotiv flera gånger! Din andra bild överlämnar jag till proffsen.

Tack, jag kan vän fylla i att det inte var så mycket stugan i sig (i alla 15 pixlar i bilden) utan placeringen i sluttningen just vid träden som kittlade minnet. Och jag var tvungen att kolla en referensbild för berget. Min referensbild var från samma vandring som den andra bilden, och eftersom jag är en långsam vandrare så borde det ge en ledtråd om var den andra bilden är tagen.

Och ja, den första bilden är precis den övergången.
 
...och nu trillade poletten ner även för mig vad gäller den andra bilden, som det var något bekant över: jag är tämligen säker på att vi är vid Leavášbahta och tittar på topp 1468.
 

Aktuellt

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”
I nya boken Vandra i södra Småland guidar Niklas Kämpargård till 48 turer genom skogar, sjölandskap, myrar och kulturbygder.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”
Utsidans redaktör Gabriel Arthur besöker Sveriges största friluftsfestival – och får med sig viktiga insikter hem.

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.
Nybörjare som jag är tycker jag det är väldigt likt jokken från Latnjajavri ner i Kårsavagge. Sjön är i så fall Gaskkamus Gorsajavri. Men det är lätt för ett otränat öga att se fel...
 
Nybörjare som jag är tycker jag det är väldigt likt jokken från Latnjajavri ner i Kårsavagge. Sjön är i så fall Gaskkamus Gorsajavri. Men det är lätt för ett otränat öga att se fel...

Otränat eller ej såg det helt rätt den här gången. Fjällryggen är följaktligen Latnjačorru.
 
Eftersom ingen annan har lagt upp en bild, så försöker jag. Eftersom det är första gången, så är ju risken att det blir antingen för lätt eller för svårt... Men frågan är var stod jag när jag tog den här bilden?
 

Bilagor

  • P1000714.jpg
    P1000714.jpg
    32.7 KB · Visningar: 652
Jag tycker bilden verkar vara rätt lagom svår, men vi kanske måste ta det stegvis där du får ge lite ledtrådar efter hand. I bildens bakgrund har vi en djup dalgång som ger viss ledning. Möjligen står du på Kungsleden norr om Ammarnäs på fjället Stuorajåbba och fotar mot SV. I så fall ser vi nedre delen av Marsivagge och där bakom ligger Tjulträsket. Det får bli min inledande gissning.

Hälsn Pelle
 

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.