Gissa position

Lägger upp en bild på en underskön lägerplats taget en underskön sommardag. Vilken är utsikten??

/Peter

2008_0727_154710.jpg

Tycker den där väggen till höger ser ut att tillhöra Östra Bunnerstöten, så utsikten är då över Östra Bunnerskalet.

Helt rätt! Tältet är uppslaget NV om Stjäntja mindre än en km från leden mellan stensdalen och Gåsen. Året var 2008, det året man höll på att förgås av värmen!

Aktuellt

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

Skidbranschens kamp mot klockan – hållbarhetsarbetet skalas upp

Skidbranschen är hotad av klimatförändringarna. Nu vill de agera – tillsammans. Utsidan rapporterar från branschmässan Prowinter i Bolzano, Italien.
Ja vad ska man gissa på?
Älesätno, där Vierrujokka flyter ut kanske..? Där vid den där plana strömkäglan där.. Men jag tycker det ser för skralt ut med vatten för den platsen...

Kalle har ju nyligen gett oss språklektioner.
Varför inte Gaskkasjohka utflöde i Visttasjohka vid Lisas stuga?

/Hans

Då lägger jag in en bild från en annan, inte lika solig, sommar:

Bilagor

• yetanotherpicture.jpg
    yetanotherpicture.jpg
    20 KB · Visningar: 527
För tyst....

Jag gissar att du står uppe på Stora Hårjängsstöten och blickar söderut. Nedanför ser man ett vattendrag som jag tror heter Ljungan (har inga fjällkartor på jobbet). En bit bort till vänster borde leden mellan Vålåstugan och Helags gå.

Mvh
Peter P.

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.