Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Nix.
Utan att ha gått sträckan själv bedömer jag att det är c:a fyra dagsmarscher mellan fotoplatserna från din (Thomas) förra bild och den här bilden. Fast inte söderut.
Det här med dagsmarscher är tydligen ett relativt begrepp. Om jag tar i riktigt rejält skulle jag kunna hamna vid Joruns vindskydd och titta ner längs Seldutjåhkå.
Det här med dagsmarscher är tydligen ett relativt begrepp. Om jag tar i riktigt rejält skulle jag kunna hamna vid Joruns vindskydd och titta ner längs Seldutjåhkå.
Jag insåg det själv, det kanske blev alltför rejäla dagsmarscher när jag gjorde uppskattningen. Dock tänkte jag mig en annan sträckning. Men den här rutten från Ammarnäs över Randalen och Smuolevagge känns som ett bra uppslag för en framtida vandring.
Men du hittade rätt till slut, jag plåtade Seldutvagge från Jorun.
Redan när jag var yngre älskade jag att vara ute. Jag visste inte särskilt mycket om ryggsäckar eller passform. Jag stoppade bara ner min utrustning ...
Vi åkte till Fulufjällets nationalpark med ett tydligt mål: att uppleva fjäll på riktigt, men på ett sätt som fungerade även med barn. Fulufjället är ...