Jag har aldrig varit för att folk pratar i munnen på varandra faktiskt. Jag tycker, men det är ju min åsikt då, att det ska vara en bild och dito då bara en gissning på det. Den ‘som gissar rätt’ lägger sedan upp en ny bild‘ med respekt för den föregående gissningen. Alltså ‘en i taget‘.
Jag tycker då att man på nått vis lyssnar och framförallt: tänker och ser, det som den personen skrivit och bemödat sig att letat upp.
Jag tycker inte alltså, att man behöver tre/fyra bilder att gissa på samtidigt.
Inte bara det att det blir trassel med gissningar, syftningsfel, men det urholkar trådens mening och bildinläggarens intentioner. Dessutom tycker jag det är respektlöst och oartigt att tala i munnen på varandra.
Många bilder på en gång skapar just här i det här ämnet i mitt tycke, bara ett virrvarr och det får till resultat att den enklaste och lättaste vyn vinner.
Och vad handlar det hela då om? Gissa rätt? Få in flest bilder? Visa på svåra områden?
Jag tycker det handlar om att lära sig själv att se och ge sig själv tid att tolka något man inte har sett, men tror sig ha sett.