Gissa position

Toppen 1830 är nog över min klättringsförmåga, du bör sikta lite sydligare och nästan 100 m högre. Här ytterligare en vy, åt sydöst:

Bilagor

• IMG_3247.jpg
    IMG_3247.jpg
    36.1 KB · Visningar: 409
Nu blev det rätt! Gådoktjåhkkå 1928 m, som är mycket lätt att nå, Vi forsatte lite på kammen mot Gådokgaskatjåhkkå, nästan till 1920 m toppen. Man kan se många toppar men inte just Ryggåsberget.
Nästa bild, var så god!

Egentligen var det tore47 som tog hem det. Men nu lägger jag upp en bild iallafall :) Lite enklare tror jag trots dimman.

Fotar bakåt här, vart är vi på väg?

Bilagor

• 20170819_160125.jpg
    20170819_160125.jpg
    24.3 KB · Visningar: 382

Aktuellt

Månadens fråga: Hösten är här – vad lockar mest?

Är hösten en tid för svampplockning runt knuten – eller lockar äventyren? Vi tar pulsen på Friluftssverige hösten 2025.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

”I nivå med luften vid flerfiliga motorvägar”

Ny forskning visar att klätterskornas skosulor släpper ut riskfyllda kemikalier i luften när de nöts. Nu växer trycket på branschen att agera.

På två hjul genom Karelen: Grusvägar, bastur och möten för livet

Två irländska cyklister reser till finska Karelen för att utforska områdets “grå guld” – alla övergivna, slingrande grusvägar.
Rätt område men fel topp.
Här är toppen, till höger efter snön, vi är på väg ner på andra sidan än vi kom från (föregående bild)

Bilagor

• 20170819_163256.jpg
    20170819_163256.jpg
    41 KB · Visningar: 379
Hej!

Höftskott behöver inte vara så tokiga. Ditt svar är visserligen fel, men inte så farligt. Vi är i rätt landskap, kanske t o m i rätt kommun.

/ F

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips