Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Ja, ni är båda på rätt område eller runt däromkring iaf. Enligt literära källor används stugan av en förening. Här en ledtråds bild in i det forna kåtan.
Javisst, tältlägret är korrekt. Kåtan där brann ner några år sedan. Stugan är i närheten men gömd av björkskogen. Enligt Fredrik Neregårds guidebok används stugan av STF personal.
Nästa bild, var så god!
Javisst, tältlägret är korrekt. Kåtan där brann ner några år sedan. Stugan är i närheten men gömd av björkskogen. Enligt Fredrik Neregårds guidebok används stugan av STF personal.
Nästa bild, var så god!
En sjö med glaciärvatten. Finns ju rätt många men jag kom att tänka på den lilla sjön nedanför Tärnaglaciären i Norra Storfjället öster om Hemavan. Idag saknas detta namn på Fjällkartan, avser dock branten öster om 1644.
Du är på väg till båtplatsen i Koltaluokta. Henning menar samma sak. Kåtan skymtar i bakgrunden och den lilla stugan till vänster tillhör Kalle som kör båten iaf 2011. Jag blev erbjuden att sova över där för att det blev något sent men valde att gå till Goldahytta istället.
Redan när jag var yngre älskade jag att vara ute. Jag visste inte särskilt mycket om ryggsäckar eller passform. Jag stoppade bara ner min utrustning ...
Vi åkte till Fulufjällets nationalpark med ett tydligt mål: att uppleva fjäll på riktigt, men på ett sätt som fungerade även med barn. Fulufjället är ...
Från Bruksvallarna fortsatte vi i fortsatt kallt högtrycksväder. Den befarade spårlabyrinten upp och förbi Ramundberget visade sig vara tämligen ...
3 kommentarer
Det började med en känsla av att tiden hade gått utan att jag riktigt märkt det. Utrustning i garderoben, kartor i hyllan och ett liv som blivit mer ...
I år är det sextio år sedan jag vandrade i Sarek för första gången, och de närmaste dagarna kommer min nya bok ut: Sarek – en biografi. Det är en ...
4 kommentarer