Gissa position

Om synfältet vrids något åt höger (och lite på sne)...

Bilagor

• 364_liten.jpg
    364_liten.jpg
    87.8 KB · Visningar: 604

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Ser ut som om vi tittar ner över Tärnasjön!
Alldeles riktigt! Vi är alltså ca 800m.ö.h. längs den i alla fall på kartan ej namngivna bäcken som dränerar sjö 908, m.m.
Ser vi inte STFs stuga som en ensam liten pixel där på andra sidan sjön?
På min ej förminskade originalbild tycker jag mig se stugan som någon enstaka pixel så det är nog tveksamt om det är någon pixel kvar men stugan ska finnas där någonstans, ja. Ny bild!

Då tittar vi in i en dal som trots ruskvädret inte borde vara alltför svår:
Svårt men grönt... Övre Njoatsosvágge kanske?

:) Hmm, det var inte mycket till marginal men ok, jag borde kanske inte vara lika tvärsäker i mina uttalanden. Rotade fram morsans gamla fjällkarta från början på nittiotalet som heter "Tärnaby - Hemavan - Ammarnäs AC2" och det är mycket riktigt det kartblad som bäst täcker in detta område.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips