Gissa position

Fullständigt korrekt slutledning, förutom att "den lilla röda boden" faktiskt är renvaktarstugan. :)

Den här höga vägen från Unna Allakas till Abisko (efter bron över Válffojohka) kan jag verkligen rekommendera -- åtminstone så länge det inte är dimma...
 
Det där ser ut som ett sydligare fjäll... Jag drar till med att du befinner dig någonstans på Fulufjället, frågan är var... Kan det kanske vara Brattfjället t.v. och norska fjäll i fonden?
 
Det där ser ut som ett sydligare fjäll... Jag drar till med att du befinner dig någonstans på Fulufjället, frågan är var... Kan det kanske vara Brattfjället t.v. och norska fjäll i fonden?

Resonemanget är helt korrekt, men jag har inte tagit bilden på Fulufjället. Det bränns dock ganska rejält...
 
Eftersom det bränns rejält och ser platt ut drar jag till med Drevfjället NV om Fulufjället.. Ren chansning gjord efter koll på karta :D

Mvh / Johannes
 
Eftersom det bränns rejält och ser platt ut drar jag till med Drevfjället NV om Fulufjället.. Ren chansning gjord efter koll på karta :D

Mvh / Johannes

Det stämmer bra det!

Kullen t.v. är Härjåhågna, med Rr 136 på toppen. De blånande topparna i horisonten torde vara Sålekinna och Elgåhogna på var sin sida om Femunden inne i Norge.
 
Haha helkul ju :D

På vilket fågelliknande berg står jag och vilket sticker upp bakom den lilla sjön ?



Mvh / Johannes
 

Bilagor

  • _DSC3571.jpg
    _DSC3571.jpg
    65.6 KB · Visningar: 309
Inte ens en chansning ?

Det är på gränsen med två namn, kungen går här. Men inga renar. Att döma av färgen på marken hade man kunnat tro jag var på ett annat ställe, mellan mig och Olles berg.

Mvh / Johannes
 
Vi prøver skam, men jeg har ingen aning.

Ledtråden "fågellignende berg" kan jeg ikke komme på, men vi er forstås ved Kungsleden ("kungen går her"), og det er et smukt høstmotiv, jeg vil gætte på vi er sydligere end Kvikkjokk.

Den del af Kungsleden mangler jeg at gennemføre.

Med Venlig Hilsen
Lars Hedegaaard Larsen
 
Det där är ju samma bergknalle som på min bild, dvs Härjåhågna, men tagen från Gråhön.

Jag förstår dock bara hälften av ledtrådarna, så du får gärna förklara lite där :)
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.