Gissa position

Nu tror jag att Calle har bäddat för en slamkrypare. Jag gissar att detta är samma berg som Swift hade bild på fast från andra hållet. Då är detta klippan Gármasbákti på Čievrragorsas sydsida. Vi tittar i princip rakt väster ut och i bakgrunden ser vi kanske Duolbagorni och Singičohkka skymta i diset.

///Claes
 
Nu tror jag att Calle har bäddat för en slamkrypare. Jag gissar att detta är samma berg som Swift hade bild på fast från andra hållet. Då är detta klippan Gármasbákti på Čievrragorsas sydsida. Vi tittar i princip rakt väster ut och i bakgrunden ser vi kanske Duolbagorni och Singičohkka skymta i diset.

///Claes

Rätt tänkt det där med slamkrypare Claes, men platsen du gissar på är fel. Byt kartblad.

Calle
 
Calle står syd for Stadak og kigger op mod Sulitelma, som vi skimter igennem disen.

Bakken til højre er den skrænt som ligger nordøst for søen 1132 ?

Med Venlig Hilsen
Lars Hedegaard Larsen
 
Calle står syd for Stadak og kigger op mod Sulitelma, som vi skimter igennem disen.

Bakken til højre er den skrænt som ligger nordøst for søen 1132 ?

Med Venlig Hilsen
Lars Hedegaard Larsen

Nej, det är inte heller rätt. Ni, Lars och Hans, har närmat er målet men läs igenom Claes gissning och hans sätt att tänka, där finns en ledtråd.

Calle
 
Kan det vara gamla Tjeura som är slamkryparen?
Då gissar jag att vi är vid det andra Tjeura som numera stavas Tjievrra. Du står vid kanten av Tjievramåsske och fotar västerut.
 
Jeg er sikker på at toppene i baggrunden er Sulitelma.

Slammet må være Lajrro så.

Bakken til højre er ikke Labba vestside, så er det måske Miehtjerbakte ?

Kommer vi tættere på nu ? :)

Med Venlig Hilsen
Lars Hedegaard Larsen
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.