Gissa position

Månadens produkt: Trangia Nest
De nya tallrikarna, skålarna och muggarna packas smidigt och kompakt ihop med Trangias klassiska kök. Ta chansen att vinna och testa serien!

Aktuellt

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Vandra med hund” – ny bok vägleder till lyckade turer med fyrfota sällskap

”Vandra med hund” – ny bok vägleder till lyckade turer med fyrfota sällskap
För Karin Strandberg och Karin Wallén är det självklart att hunden ska med på vandringen. Nu har de samlat sina kunskaper i en handbok!

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt
Inför vår- och sommarsäsongen lanserar flera svenska varumärken nyheter med låg vikt. Utsidans redaktion listar fem favoriter!
Vad ser vi här då, förutom månen?

IMG_1795.b.jpg

Min personliga svårighetsgradsgissning: rätt lätt. Vi får se hur den blir, jag har haft fel där förut. :)

Då vänder vi lååångt söderut. Rätt platt och väldigt tätt mellan ledmarkeringar, båda stämmer på Fulufjället. Mer noggrannt vågar jag mig inte på utan karta.

Peter P.

Då vänder vi lååångt söderut. Rätt platt och väldigt tätt mellan ledmarkeringar, båda stämmer på Fulufjället. Mer noggrannt vågar jag mig inte på utan karta.

Peter P.

Då var vi plötsligt långt söderöver jämfört med fotoplatsen. Tätheten mellan ledmarkeringarna kan vara lite missvisande eftersom det är en hel del tele i bilden för att få en stor måne. Så här ser det ut i vidare vinkel:

IMG_1793.jpg

När jag nu också ser att det är ledmarkeringar och inte renstängsel så kanske jag kan komma med en vettig gissning... Utan någon karta framför mig gissar jag att du befinner dig i närheten av Blåhammaren på vägen upp från Storulvån.

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.