Gissa position

Grundån

Två bildgåtor på gång samtidigt. Jag provar på Thures, som denna gång var riktigt svår, och gissar Grundån mellan Foskros och Sörvattnet, det ska vara en bro över ån där och namnet har en koppling till bottenis.

Calle

Aktuellt

Utsidan blir mediapartner till Outdoor Festival STHLM

Den 23–24 maj 2026 samlas friluftsintresserade på Djurgården i Stockholm. Som Plus‑medlem kan du boka festivalens äventyrspass gratis!

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.
du kunde bidra med en bild Tarra så att tråden fortsätter att leva.

Thure

Okej, bättre sent än aldrig. Har just kommit hem från en veckas jakttur, och här kommer en bild från nämnda tur. Det kommer fler ledtrådar om vi kör fast...

Bilagor

• 059.jpg
    059.jpg
    59.7 KB · Visningar: 623
Re #3028

Fin bild Tarra. Härligt med höstfärger och lite nysnö högt uppe på fjället. Vyn ger mig associationer till Lule älvdal. Men jag hittar inget på kartan som stämmer. Kaitumdalen?

Thure

Tackar. Lule älvdal är rätt. Så här ser platsen ut en vecka senare, från lite avstånd rakt från det håll, åt vilket första bilden är tagen.

Ledtråd: Platsen ligger i väglöst land och inte vid någon välfrekventerad vandringsled ;) .

Bilagor

• 181.jpg
    181.jpg
    43.8 KB · Visningar: 488

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.