Gissa position

Lite hjälp beträffande vilket område vi är i behövs nog. Under tiden gissar jag att vi är i dom översta delarna av Vindelälven. Vi ser sydvästra delen av Sarvestjåkko och fotografen står i närheten av Urakatj.

Anders är på rätt spår. Området ifråga ligger utanför (men inte långt från) lederna och får sällan besök, men omnämns i regel i positiva ordalag av dem som ändå tar sig dit.

Aktuellt

Utsidan blir mediapartner till Outdoor Festival STHLM

Den 23–24 maj 2026 samlas friluftsintresserade på Djurgården i Stockholm. Som Plus‑medlem kan du boka festivalens äventyrspass gratis!

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.
Vi väntar med spänning på

Kalles vidare kommentarer. Skall vi leta längre bort på kartan? Att det är så mycket moln på bilden gör kartstudierna knepiga.

Thure

Senast ändrad:
Jag tror det är 'Lillådörren'.. Det var länge sedan jag var där, men i natt vaknade jag och hade denna bild på näthinnan så jag tänkte, att nu ska jag gissa på detta.. Det var i morse, nu är det kväll och tänkte kolla...

..Jag tror ändå att Jämtland har på nått vis kommit i skymundan här i den här tråden på nått vis..
Det är för mycket ‘Tarsala & Padjelatanta’ över det numera... Bara så ni vet)

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.