Gissa position

Ojojojoj, två identiska gissningar på två minuter! Och jag tror jag torskade typ 3 minuter på att batteriet i lappan blev tomt och jag fick hämta adaptern. Intressant med flera minutstrider i rad här i tråden på sistone. Och Kalle är ju en giftig motståndare, det har vi ju sett flertalet gånger tidigare.

/ F

Vad kul med någon annan äldre som är i fin form, och ny, som gissar och har fina bilder, därtill med plastpåsar sådär' bohemiskt utslängda på rastplatsen.

Kalle var först. Det är mycket riktigt Kåtoktjåkko-Piellorieppe i bakgrunden. Kortet är taget nästan högst upp i Vassjavagge. Det är första lunchen på vandringen så därför blev det lite ostrukturerat.

Kalle kan koka ihop vad som helst, speciellt med lappska namn. Alla väntar nog nu med spänning ifrån någon utlöpare att gissa på, ifrån Vistasvagge i vårsnö eller en högsommarutsikt ifrån Kutjaure..

Hopkoket

Här var det regntungt:
gp71.jpg

Aktuellt

Utsidan blir mediapartner till Outdoor Festival STHLM

Den 23–24 maj 2026 samlas friluftsintresserade på Djurgården i Stockholm. Som Plus‑medlem kan du boka festivalens äventyrspass gratis!

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.
Galna gissningar

... har man ju producerat ett par av vid det här laget. Nu kanske (högst eventuellt) befinner vi oss på Kärpel norr om Hukejaurestugan och tittar österut mot dalgången norr om Sälkamassivet.

häpp / F

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.